Strategia Marketingowa

Strategia Marketingowa

Pozyskiwanie klientów jest dziś niezwykle trudne. Dlatego dobrze opracowana strategia marketingowa to obowiązek każdej firmy, która chce się rozwijać. Dzięki szybkiemu rozwojowi Internetu i technologii zasięg działania firm jest dziś praktycznie nieograniczony.

Odpowiednio opracowana strategia marketingowa pozwala dotrzeć firmie do klientów nie tylko lokalnie, ale również globalnie – w dowolnym miejscu na świecie.

Strategia marketingowa jest szczegółowym planem osiągania założonych celów. Bez planu osiąganie celów może być trudne, a często niemożliwe. 

Co to jest strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to plan działań marketingowych, których celem jest osiągnięcie założonych celów marketingowych. Dokument strategii marketingowej jest bardzo obszerny. Strategia marketingowa zawiera między innymi:

    • cele marketingowe

    • analiza konkurencji

    • analiza SWOT

    • persona klienta

    • kanały komunikacji z klientem

    • plan realizacji założonych celów marketingowych

    • szacowanie budżetu potrzebnego na realizację celów marketingowych

Często problem niepozwalający na osiąganie zadawalających efektów jest bardzo łatwy do wyeliminowania. Odpowiednie spojrzenie na biznes przez doświadczonego specjalistę od marketingu pozwala wyprowadzić firmę na właściwe tory.

Niestety dziś jeszcze wiele firm uważa, że marketing nie jest istotny. Może dlatego wciąż tak dużo firm nie rozwija się tak jak by tego chciały.

Każda rozwijająca się firma posiada strategię marketingową. To jasno sprecyzowane cele pozwalają na osiąganie zadowalających rezultatów.

Proces tworzenia strategii marketingowej

Pierwszym etapem jest przeprowadzenie wywiadu z klientem, ustalenie konkretnych celów marketingowych, zakresu produktów i usług oraz rynku, na którym klient zamierza realizować działania marketingowo-sprzedażowe. W trakcie wywiadu ustalamy też listę najlepiej radzących sobie firm konkurencyjnych na ustalonym rynku.

Po ustaleniu tych informacji rozpoczynamy szczegółową analizę konkurencji, tworzymy personę klienta, kanały komunikacji oraz sugerowane działania marketingowe wraz z oszacowaniem kosztu ich realizacji. Opracowana strategia marketingowa jest obszernym dokumentem zawierającym bardzo dużą ilość danych odnośnie rynku, konkurencji oraz konkretne wskazówki jak prowadzić działania sprzedażowo-marketingowe na ustalonym rynku.

Klient jest właścicielem tego dokumentu, a zakup strategii marketingowej nie zobowiązuje klienta do realizowania jej z nami. To klient decyduje z kim zrealizuje opracowaną strategię.

Ile trwa opracowanie strategii marketingowej

W zależności od wybranego pakietu, branży i rynku na którym klient zamierza świadczyć usługi, czas potrzebny na opracowanie kompletnej strategii marketingowej to od 14 do 30 dni.

Ile kosztuje strategia marketingowa?

Usługa Pakiet 1 Pakiet 2
Cele marketingowe x x
Analiza SWOT x x
Analiza konkurencji do 3 firm x  
Analiza konkurencji do 5 firm   x
Opracowanie persony klienta x x
Opracowanie kanałów komunikacji marketingowej x x
Audyt SEO strony Internetowej   x
Rynek lokalny / Polska x x
Rynek zagraniczny   x
Prognoza kosztów marketingowych x x
     
Aby zapoznać się z cenami pobierz nasz cennik.

Umów się na bezpłatną konsultację

Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji, podczas której wspólnie omówimy potrzeby Twojej firmy i dopasujemy odpowiedni zakres usług. To doskonała okazja, aby bez zobowiązań poznać korzyści płynące z naszej oferty i przekonać się, jak możemy wesprzeć rozwój Twojego biznesu. Umów się na spotkanie już dziś i odkryj, jak współpraca z nami może przynieść wymierne rezultaty.