Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron Internetowych jest dziś jednym z najbardziej istotnych działań marketingowych. Strona Internetowa bez odwiedzających jest bezużyteczna. Głównym celem strony Internetowej powinno być generowanie zapytań od potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć należy zacząć od tego aby klienci potrafili znaleźć stronę internetową w Google.

pozycjonowanie stron

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Na pozycjonowanie stron mają wpływ dwa elementy. Odpowiednia optymalizacja SEO(Search Engine Optimization) oraz budowanie zaufania Google do domeny np. poprzez pozyskiwanie wartościowych linków.

Dla Google najważniejsze są dwie sprawy: odpowiednia optymalizacja oraz pozytywne odczucia użytkownika. Dlatego bardzo ważne jest aby poświęcać czas na tworzenie wartościowych treści i odpowiednie opracowanie strony technicznie.

Dla Google jest istotne czy strona wczytuje się szybko albo czy odpowiednio wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Natomiast najważniejsze dla Google jest to, czy użytkownicy strony znajdują na niej odpowiedzi na zadawane pytanie.

Właśnie dlatego pozycjonowanie stron do czasochłonny i złożony proces. Niektóre firmy proponują szybkie efekty. Takie efekty rzeczywiście pojawiają się szybko. Natomiast równie szybko strona może zniknąć całkowicie z wyszukiwarki i już nigdy tam nie wrócić.

Dzieje się tak dlatego, że firmy proponujące szybki efekt stosują niedozwolone praktyki pozycjonowania. Praktyki te jeśli zostają wykryte powodują otrzymanie kary dla domeny, która w najgorszym wypadku może całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie stron – etapy

Wszystko zaczyna się od wyznaczenia celu jaki firma chce osiągnąć. Takim celem może być np. zwiększenie ilości zapytań na formularzu kontaktu. Takim celem może być też zwiększenie ilości wejść na stronę www na konkretne frazy(słowa kluczowe).

Gdy już mamy jasno sprecyzowany cel przechodzimy do opracowania audytu SEO. Musimy dokładnie zbadać jakie efekty Twoja strona osiąga aktualnie aby mieć porównanie do przyszłych osiągnięć. Efektem końcowym audytu będzie lista usprawnień SEO.

Następnie zajmiemy się poprawą Twojej strony www poprzez wprowadzenie listy usprawnień. Możemy zrobić to sami albo współpracować z osobami odpowiedzialnymi za Twoją stronę www. Zawsze najlepiej jest współpracować z osobami, które tworzyły stronę ale jeśli z różnych przyczyn nie jest to możliwe to poradzimy sobie sami.

Kolejnym etapem będzie opracowanie odpowiednich treści i jeśli to konieczne stałe ich tworzenie – np. poprzez prowadzenie bloga Twojej firmy.

Ostatnim i najważniejszym etapem pozycjonowania będzie stałe zwiększanie zaufania do Twojej domeny poprzez generowanie wartościowych linków prowadzących do Twojej strony.

Jak długo trwa pozycjonowanie stron?

W oficjalnych materiałach opracowanych przez pracowników Google pierwszych istotnych efektów pozycjonowania stron można spodziewać się od 6 do 12 miesięcy od dnia wykonania optymalizacji.

Minimalny okres trwania projektu jakiego jesteśmy w stanie się podjąć to 6 miesięcy. Krótsze projekty nie mają za bardzo sensu ponieważ nie można się spodziewać widocznych efektów w okresie krótszym niż 6 miesięcy. A to co dla nas jest najważniejsze to widoczne efekty naszej pracy.

Jeżeli ktoś obiecuje Tobie szybki efekt – sugerujemy zachowanie ostrożności.

My stosujemy tylko uczciwe praktyki – zgodne z wytycznymi Google. Pracujemy nad projektem dłużej ale efekty są stałe a nie tylko krótkoterminowe.

Kliknij tutaj i poczytaj co Google ma do powiedzenia w tej sprawie.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Pobieramy stałą miesięczną opłatę za pozycjonowanie strony. W ramach tej opłaty jest stała obsługa kampanii oraz co tygodniowe raporty z realizowanych działań. Opłata jest dopasowana zawsze indywidualnie ponieważ zależy od ilości pracy jaką musimy wykonać. Opłata będzie inna dla firmy, która posiada prostą stronę firmową niż dla firmy, która posiada portal składający się z wielu podstron.

Do tej kwoty należy doliczyć też koszty związane usługami koniecznymi do wykonania w trakcie pozycjonowania. Takie jak:

  • koszt opracowania audytu SEO
  • koszt wdrożenia usprawnień po audycie
  • tworzenie treści
  • tłumaczenia – w przypadku pozycjonowania za granicą
  • artykuły sponsorowane
  • opłaty związane z dodawaniem strony do płatnych katalogów

W większości przypadków umawiamy się z klientem na miesięczny budżet, który możemy przeznaczyć na koszty związane z pozycjonowanie. Umów się na darmową konsultację aby dowiedzieć się więcej na temat kosztów.