Co to jest Facebook Pixel i do czego służy

  • by
co to jest facebook pixel

Facebook Pixel to specjalne narzędzie, które pomoże Ci lepiej poznać odbiorców Twoich reklam i zoptymalizować je w odpowiedni sposób. Dowiedz się co to jest Facebook Pixel i do czego służy.

Co to jest Facebook Pixel?

Facebook Pixel to specjalny kod, który zamiesza się na stronie Internetowej. Gdy ten kod jest dodany do strony, zaczyna zbierać wiele szczegółowych informacji o jej użytkownikach.

W szczególności bada w jaki sposób użytkownicy strony poruszają się po niej i jak reagują na reklamy na Facebook Ads. Te informacje pozwalają na optymalizację reklam i zwiększenie konwersji.

Facebook Pixel pozwala Tobie zrozumieć czy Twoje reklamy Facebook Ads są wyświetlane przez właściwe osoby. W skrócie mówiąc Facebook Pixel pomaga Ci stworzyć odpowiednią grupę odbiorców dla Twoich reklam.

Dlaczego warto korzystać z Facebook Pixel?

Przede wszystkim dlatego, że Facebook Pixel znacznie zwiększy Twoją sprzedaż poprzez wyświetlanie reklamy Facebook Ads odpowiednim osobom. Pozwól, że podam Ci kilka przykładów jak Facebook Pixel może zwiększyć Twoją sprzedaż.

Przykład 1 – retargetowane reklamy

Użytkownik odwiedził Twoją stronę Internetową. Przejrzał ofertę. Spędził na Twojej stronie trochę czasu, a potem skupił się na czymś innym i zamknął przeglądarkę, nie zostawiając swoich danych kontaktowych.

Dzięki Facebook Pixel można wyświetlać reklamę osobom, które wcześnie odwiedziły stronę Internetową przypominając im o Twojej firmie. Tego typu podejście do reklam jest niezwykle skuteczne.

Reklamy można wyświetlać nie tylko osobom, które odwiedziły Twoją stronę ale też wszystkim odbiorcom podobnym do tych, którzy odwiedzają Twoją stronę.

Przykład 2 – wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy wykonali konkretną czynność na Twojej stronie Internetowej

Czasami wyświetlanie reklamy wszystkim osobom, które odwiedziły stronę Internetową mija się z celem. Często jest tak, że firma chce zawęzić grupę docelową i wyświetlać reklamy specjalnie określonym odbiorcom.

Dzięki Facebook Pixel można wyświetlać reklamy osobom, które wykonały konkretną czynność np. wypełniły formularz, dodały produkt do koszyka lub pobrały jakiś konkretny dokument.

Facebook Pixel Standard Events / Standardowe zdarzenia Pixela Facebooka

Facebook posiada 17 standardowych zdarzeń, które można ustawić na stronie Internetowej.

  1. Add to cart – dodanie produktu do koszyka
  2. Initiate Checkout – przejście do kasy w sklepie Internetowym, rozpoczęcie procesu płatności
  3. Lead – potencjalny klient
  4. Purchase – zakup
  5. Add Payment Info – dodanie informacji o płatności
  6. Add to wishlist – dodanie do ulubionych, lista życzeń
  7. Complete Registration – przejście całego procesu rejestracji
  8. Contact – kontakt
  9. Customize Product – konfiguracja produktu
  10. Donate – przekazanie darowizny
  11. Find Location – wyszukiwanie lokalizacji
  12. Schedule – umówienie wizyty, rozmowy, spotkania
  13. Search – wyszukiwanie konkretnego produktu/usługi
  14. Start trial – rozpoczęcie okresu próbnego aplikacji/produktu/usługi
  15. Submit Application – złożenie wniosku/cv/zapytania
  16. Subscribe – subskrypcja usługi/produktu
  17. View Content – wyświetlenie zawartości strony

W wielkim skrócie działa to tak, że powyższe eventy to sposób na segmentacje użytkowników w momencie gdy konkretny event się wydarzy. Właściciel strony decyduje jakie zdarzenia chce śledzić.

Przykłady:

  • Można skonfigurować Pixel w taki sposób, że event View Content dzieje się wtedy kiedy ktoś wyświetli naszą stronę Internetową lub konkretną podstronę.
  • Jeżeli ktoś doda produkt do koszyka w naszym sklepie Internetowym to może wydarzyć się event Add to Cart.
  • Jeżeli ktoś pobrał darmową wersję naszego produktu to może wydarzyć się event Lead.

Później przy konfiguracji reklam Facebook Ads można ustawić, aby konkretna reklama była wyświetlana tylko tym, którzy mają przypisany do siebie event Add to Cart. Dzięki temu wszystkie osoby, które dodały produkt do koszyka będą na Facebooku widzieć reklamy produktów Twojego sklepu.

Facebook Event Setup Tool

Facebook posiada specjalne narzędzie, które w łatwy sposób pozwala skonfigurować Pixel na stronie Internetowej. Dzięki Facebook Event Setup Tool konfiguracja pixela jest niezwykle prosta. W dalszej części artykułów zobaczysz jak to wygląda w ptaktyce.

Kiedyś aby skonfigurować Facebook Pixel należało mieć umiejętności programistyczne aby dodać specjalne kawałki kodu poszczególnych eventów. Dziś wystarczy dodać kod Pixela do strony za pomocą specjalnej wtyczki, które zostały opracowane dla najbardziej popularnych aplikacji takich jak np. WordPress czy Joomla.

Gdy Pixel jest zainstalowany z poziomu Facebook Business Manager możemy uruchomić Facebook Event Setup Tool. Konfiguracja eventów jest niezwykle prosta za pomocą specjalnego konfiguratora eventów, który uruchomi się w kolejnej zakładce na Twojej stronie Internetowej.

Jak zainstalować Facebook Pixel

Aby zainstalować Facebook Pixel firma musi posiadać konto w Facebook Business Manager. Konto można zarejestrować pod tym adresem: https://business.facebook.com/

Następnie kliknij w hamburger menu po lewej stronie aby przejść do business settings.

Facebook Business Settings

W lewej kolumnie w głównym menu należy przejść do Data Sources / Pixels.

Konfiguracja Pixela Facebook

Następnie kliknij niebieski przycisk „Add”. Nazwij swój Pixel i przejdź dalej. Nazwa nie ma większego znaczenia poza Tobą nikt inny jej nie zobaczy. Po prostu nazwij go tak jak tylko się Tobie podoba 😉

Konfiguracja Pixela Facebook

W kolejnym oknie zobaczysz dwie opcje: Continue Managing My Business i Set up the Pixel Now. Należy wybrać tą drugą aby kontynuować konfigurację Pixela.

Konfiguracja Pixela Facebook

Twój Pixel jest gotowy aby dodać go do strony Internetowej i zacząć gromadzić dane.

Na kolejnym ekranie znajdziesz trzy opcje aby dodać Pixel do strony Internetowej.

  • Add code using a Partner Integration – Jeżeli posiadasz stronę Internetową na popularnym silniku CMS jak np. WordPress, Joomla itd. Wybierz tą opcję i podążaj za dalszymi instrukcjami.
  • Manually Add Pixel Code to website – Jeżeli potrafisz sam dodać kod do strony wybierz tą opcję aby go wyświetlić. Następnie dodaj go do strony przed znacznikiem </head>
  • Email Instruction to a developer – Jeżeli zatrudniasz osobę, która obsługuje Twoją stronę Internetową wybierz tę opcję aby przesłać jej instrukcje jak dodać Facebook Pixel do strony Internetowej.

Jeżeli Facebook Pixel został dodany do strony Internetowej można uruchomić Facebook Event Setup Tool. Aby to zrobić należy wrócić do Facebook Business Managera i przejść do Events Manager wybierając odpowiednią pozycję z głównego menu.

Facebook Events Manager

Następie na liście pixeli należy wybrać pixel, który chcemy skonfigurować. Potem w głównej zakładce Overview należy kliknąć przycisk Add Events i z rozwijalnego menu wybrać opcję From The Pixel aby uruchomić Facebook Event Setup Tool.

Facebook Events Setup Tool

W oknie które się pojawi należy wprowadzić adres strony www, na której Pixel został zainstalowany i kliknąć guzik „Open website”.

Facebook Events Setup Tool

W kolejnej zakładce zostanie otwarta Twoja strona Internetowa wraz z instalatorem eventów.

Facebook Events Setup Tool

W okienku konfiguratora Facebook Event Setup Tool można dodawać wiele eventów. Na powyższym obrazku został skonfigurowany event View Content. Zdarzenie zapisane jest wtedy kiedy użytkownik odwiedzi stronę Internetową.

Po skonfigurowaniu eventów należy wrócić do Facebook Business Managera i przejść do Events Managera aby spradzić czy Pixel został zainstalowany poprawnie. Jeżeli w zakładce Overview widać zielone ikonki przy eventach to znaczy, że wszystko jest ok.

Jeżeli ikonki świecą się na czerwono lub na żółto, to znak, że coś poszło nie tak.

Facebook Events Manager

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania zapraszam do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *