Marketing automation to ogólnie rzecz ujmując – automatyzacja marketingu. Automatyzacja marketingu to wszelkiego rodzaju rozwiązania, które automatyzują marketing i powodują zwiększenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Na czym polega marketing automation?
Głównym celem marketing automation jest zwiększenie efektywności działań marketingowych.
Przykładem automatyzacji marketingu może być wdrożenie procesu marketingowego, który ma być uruchomiony gdy klient odwiedza stronę Internetową. Klient wchodzi na stronę Internetową i zostaje „zaczepiony” przed chat bot’a, który ma zebrać wymagane informacje. Przesłane informacje chat bot przesyła do bazy danych, która wysyła konkretne powiadomienie do klienta celem np. umówienia z nim rozmowy.
Przykładów automatyzacji marketingu jest mnóstwo. Wszystko zależy od specyfiki firmy. Każda firma jest inna i wymaga indywidualnego podejścia.
Możemy dla Ciebie zrobić m.in.:
- automatyzacje umawiania spotkań
- automatyzacje pozyskiwania leadów(lead generation) na portalach LinkedIn i Facebook
- integracje Twojej strony i kampanii marketingowych z systemem CRM
- odpowiednią konfigurację formularzy internetowych tak aby maksymalnie zwiększyć sprzedaż
- wdrożenie rozwiązań polegających na sztucznej inteligencji takich jak np. chat bot, który będzie pracować dla Ciebie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
Narzędzia z jakich korzystamy
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
i wiele więcej… |
Jakie korzyści daje marketing automation?
Marketing Automation przede wszystkim ma na celu zwiększyć sprzedaż. Rozwiązania automatyzacji marketingu są nakierowane na utrzymanie kontaktu z klientem. Zatem jedną z najważniejszych korzyści marketing automation będzie przede wszystkim – znaczny wzrost ilości zapytań od potencjalnych klientów oraz automatyzacja obsługi tych zapytań.
Problem dużej grupy firm polega na tym, że nie przystosowały się one jeszcze do nowej rzeczywistości w jakiej znajduje się biznes w XXI wieku. Ta rzeczywistość jest zupełnie inna niż w latach 90.
Kiedyś pozyskiwanie klientów mogło odbywać się tylko wtedy gdy handlowcy pierw wyszukiwali klientów. Następnie umawiali się na spotkania i próbowali doprowadzić do podpisania umowy.
XXI wiek całkowicie zmienił zasady gry. Dzięki temu firmy, które wdrażają rozwiązania automatyzacji marketingu osiągają znacznie lepsze wyniki w sprzedaży niż te, które tego nie robią. A co najciekawsze wyniki te są zupełnie niezależne od tego czy handlowcy są u klientów czy siedzą w biurze.
Marketing automation całkowicie odwraca proces sprzedaży. Dzięki odpowiednio wdrożonym rozwiązanim automatyzacji marketingu to klienci przychodzą do firmy a nie firma do klientów.
Umów się na bezpłatną konsultację. Opowiedz nam o swojej firmie a my spróbujemy znaleźć rozwiązania odpowiednio dopasowane do specyfiki Twojego biznesu.
Jak przebiega wdrożenie rozwiązań marketing automation?
Każda firma jest inna. Dlatego wdrożenie rozwiązań marketing automation musi zacząć się od audytu.
Audyt ma na celu zbadać w jaki sposób firma prowadzi działania marketingowe i handlowe. Należy ustalić jaka jest specyfika firmy, branży i rynku na jakim firma prowadzi działania handlowo marketingowe.
Bardzo istotne jest też ustalenie celu jaki firma chce osiągnąć poprzez wdrożenie rozwiązań marketing automation.
Następnie ustalamy, które procesy możemy zautomatyzować i usprawnić. Efektem końcowym audytu jest opracowanie koncepcji marketing automation.
Dopiero wtedy gdy mamy gotową koncepcję jesteśmy w stanie zaproponować termin realizacji i przedstawić wycenę.