Jak usunąć negatywną opinię z GoWork

  • by
Jak usunąć negatywne opinie z GoWork

Jeżeli prowadzisz firmę i zatrudniasz ludzi to na pewno przynajmniej raz w Twojej głowie pojawiło się pytanie jak usunąć negatywną opinię z GoWork. W tym artykule podpowiem Ci co zrobić jeżeli pojawi się negatywna opinia na temat Twojej firmy.

Do czego służy portal GoWork?

Portal GoWork został stworzony po to aby dać pracownikom możliwość swobodnego wypowiadania się na temat pracodawcy. Niestety dla pracodawcy opinie dodawane przez pracowników są dodawane anonimowo i nie podlegają żadnej weryfikacji przez administratorów. To z kolei powoduje dwa zagrożenia:

  1. Sfrustrowany pracownik może pisać co tylko mu przyjdzie do głowy, często koloryzując rzeczywistość.
  2. Konkurencja jak i niezadowolony klient może robić dokładnie to samo.

Jak usunąć negatywną opinię z GoWork

Administratorzy portalu GoWork mogą usunąć negatywną opinię lub edytować jej fragment. Natomiast opinia musi naruszać regulamin serwisu.

Bez najmniejszego problemu administratorzy usuną negatywną opinię, która jest obraźliwa albo wymienia nazwiska konkretnych osób naruszając ich dobra osobiste. Niestety bardzo rzadko dzieje się tak, że administrator portalu GoWork usunie opinię w całości. W większości przypadków zostanie ocenzurowany fragment łamiący regulamin portalu.

Z administratorem portalu nie da się dyskutować. Na nic zdadzą się twierdzenia, że opinia naraża firmę na straty finansowe, ponieważ portal opiera się na tzw. „wolności słowa” interpretowanej w ich własny sposób. Analizowanie tego czy takie podejście portalu jest w porządku nie jest przedmiotem tego artykułu.

Istnieje też możliwość opłacenia płatnego profilu pracodawcy na GoWork. W takiej sytuacji firma dostaje dostęp do specjalnego panelu administracyjnego gdzie może zarządzać opiniami. Po pojawieniu się opinii pracodawca natychmiast dostaje o tym powiadomienie. Z tego miejsca można opinię usunąć lub edytować ją samodzielnie.

Natomiast uwaga – to nic nie da. Usunięta przez pracodawcę lub edytowana opinia z poziomu tego panelu administracyjnego i tak trafia do administratora portalu GoWork. Jeżeli administrator uzna, że opinia nie łamie regulaminu przywróci ją.

I jak tu się nie zdenerwować. Co zrobisz jak nic nie zrobisz….

Niestety to nie koniec. Co jakiś czas powstają podobne portale, które kradną opinie z portalu Gowork. Zatem jeżeli ktoś pisze negatywne opinie o Twojej firmie na GoWork to jest bardzo duża szansa, że pojawią się one w wielu innych miejscach. Te portale interesuje tylko zarabianie pieniędzy na pracodawcach chcących szybko usunąć opinie. Ostatnim tego tupu portalem był serwis najgorszapraca.pl – możesz poczytać o tym więcej tutaj: https://antyweb.pl/najgorszapraca-zemsta-pomowienia/

Uwaga, dobra wiadomość. Jest sposób. Bardzo skuteczny sposób, aby sobie z tym poradzić.

Jak poradzić sobie z negatywnymi opiniami?

Jak poradzić sobie z negatywnymi opiniami?

Zaakceptuj fakt, że będą się one pojawiać.

To zupełnie normalne. Nie ma na świecie firmy, która ma same pozytywne opinie. Nawet jeżeli Twoja firma świadczy najwyższej jakości usługi na świecie. Nawet jeśli Twoja firma posiada samych zadowolonych pracowników i bardzo zadowolonych klientów.

Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie mieć ochotę napisać coś negatywnego na Twój temat. Może to być nawet Twoja konkurencja, która chce Ci dopiec. Często niektóre portale same mogą pisać tego typu opinie, aby zwrócić Twoją uwagę i zmusić do działania.

Zaakceptuj to, że negatywne opinie będą się pojawić. Firma, która ma same pozytywne opinie wzbudza mniejsze zaufanie niż ta, która ma kilka negatywnych.

Problem dzisiejszego świata polega na tym, że każdy może pisać w sieci co tylko mu się podoba. Często nie ponosząc z tego tytułu żadnych konsekwencji.

Nie wchodź w dyskusję

Najgorsze co możesz zrobić to wchodzić w dyskusję z taką osobą i odpowiadać opisując Twój punkt widzenia. Udowadnianie swojej niewinności nic nie pomoże. Takie działanie niestety może tylko pogorszyć sprawę. Osoby piszące negatywne opinie tylko czekają na taki scenariusz. Na każdą Twoją odpowiedź pojawią się dwie inne i wszystkie „brudy” zostaną wyciągnięte przed publiczność. Taka sytuacja może negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy.

Zareaguj odpowiednio

Usunięcie opinii nie jest najlepszym rozwiązaniem. Osoba, która napisała negatywną opinie chce zwrócić na siebie uwagę. Jeżeli doprowadzisz do usunięcia takiej opinii to musisz liczyć się z tym, że ta osoba się wścieknie. Nie tylko napisze kilka kolejnych, ale również zacznie pisać, że usuwasz opinie. To tylko pogorszy sprawę.

Jeżeli wiesz kto napisał tą opinię zadzwoń do tej osoby i w grzeczny sposób bez emocji umów się na spotkanie. Bez emocji zapytaj co sprawiło, że ta osoba napisała taką opinię i zapytaj co możesz zrobić, aby naprawić swój błąd. Takie działanie potrafi być bardzo skuteczne. Pod warunkiem, że potrafisz słuchać i powstrzymać swoje ego na chwilę. Jeżeli rozmowa pójdzie we właściwym kierunku osoba ta sama usunie tą opinię.

Jak usunąć negatywną opinię z GoWork

Jeżeli powyższe rozwiązanie nie wchodzi w grę to musisz spróbować czegoś innego.

Kolejnym sposobem na rozwiązanie takiej sytuacji jest odpowiedź na opinię na portalu GoWork.

Przede wszystkim należy podziękować za opinię i zaznaczyć jak bardzo cenne dla firmy jest otrzymanie każdej opinii, zarówno tej złej jak i tej dobrej. Następnie podaj dane firmowe i zaproś do kontaktu celem znalezienia rozwiązania, które może poprawić nastrój tej osoby.

Przykladowa odpowiedź na negatywną opinię może wyglądać tak:

„Szanowny Panie/Pani,

Dziękujemy za napisanie opinii na nasz temat. Każda opinia jest dla nas cenna zarówno ta negatywna jak i ta pozytywna. Codziennie dokładamy wszelkich starań, aby poprawiać jakość świadczonych przez nas usług. Zapraszamy do kontaktu z naszym biurem (tutaj adres e-mail) w celu ustalenia co możemy zrobić w przyszłości, aby taka sytuacja nigdy więcej nie miała miejsca.

Pozdrawiamy Zespół firmy xyz”

Często tego typu działanie będzie całkowicie wystarczające. Nawet jeżeli ktoś będzie dalej Cię atakować w odpowiedzi to zaszkodzi już tylko sobie. Ty okazałeś wolę rozwiązania sporu. Pokazałeś, że monitorujesz co mówią o Twojej firmie. Pokazałeś profesjonalizm. Osoba, która będzie dalej kontynuować atak wyjdzie na kogoś kto ma problem z emocjami.

Wynajmij firmę, która zadba o Twój wizerunek

Jeżeli pomimo Twoich starań nie potrafisz poradzić sobie z negatywnymi opiniami skorzystaj z usług firmy, która zadba o Twój PR. Tego typu firmy będą na bieżąco śledzić co ludzie piszą o Twojej firmie i zadbają o to, aby Twoja firma była postrzegana pozytywnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *